بودجه نفت آب رفت!
نوشته شده توسط : alipour

شهراد
اثنی عشری بازه هاست که میزان دارایی هر ساله کشورمان متکی بر نفت بوده و هیچ تلاشی برای رهایی از این مشکل ساختاری انجام نشده می باشد .
میزان دارایی
نفت آب رفت!

مرجع اخبار رسمی
مجموعه چک و یادداشت پایشگر– شهراد اثنی عشری : برهه زمانی هاست که دارایی سالانه کشورمان متکی بر نفت بوده و هیچ تلاشی برای رهایی از این مشکل ساختاری انجام نشده است .

دولتمردان در تمام کابینه های بعد از انقلاب از همت ها و برنامه های دولتشان همواره حمایت کرده و از ضرورت خلاص شدن میزان دارایی از نفت سخن گفتند ولی متاسفانه این امید و خواسته ها تا به امروز به وقوع پیوستن نیافته می باشد . همین سال ولی یک شخصیت برجسته کشوری صحبت امید بخش ای بر گویش آورد .

اسحاق جهانگیری نائب رئیس اولیه مدیریت جمهوری در همایش ملی بیمه و توسعه که روز ۱۳ آذر ماه امسال در ساختمان بلند به دنیا آمدن تهران برگزار شد، اظهار‌ که میزان دارایی سال آینده کل سرزمین متکی به نفت نیست و همت شده تا حدود ۲۵ درصد از لایحه میزان دارایی سال آینده از محل درآمد های نفتی تامین شود .
اگرچه این گفته جهانگیری جای امیدواری بخش اعظمی دارااست اما آیا با این شرایط اقتصادی قاضی بر مرز و بوم و تبعات ناشی از تحریم های ظالمانه امریکا می توان روی این حرف، صحیح و حسابی اکانت باز کرد؟
اگر
قرار هست دارایی نفتی سال بعد آب رود و به جایش از بقیه منابع درآمدی استعمال شود، چه‌گونه و از چه راه و روش هایی می بضاعت به این آرزو و هدف دست یافت؟
پیش از این در بقیه دولت ها هم ترسیم بوده که هنگام پیدایش چالش های اجباری اقتصادی دولت ها از گران کردن نرخ ارز به خواسته جبران منابع درآمدی دارایی خود مدد می گیرند، با این تعریف در‌صورتی‌که منظور نائب رئیس اولیه رئیس جمهوری از این گفته به کارگیری از این ابزارهاست که ابدا قابل توجیه نبوده و نیست، و در حالتی که منظور استفاده گیری از سایر منابع مالی می‌باشد که در این وضعیت متلاطم اصلا نمی توانایی به کسب ۷۵ درصدی تامین مالی بودجه سال ۹۸ دل بست .

در این که از این بلای خانمانسوز سیاه دیر یا این که زود باید رها شویم، شکی نیست، اما خوبتر می باشد دولتمردان به جای سردادن شعار فکری به درحال حاضر این مردمان بکنند که ذیل بار گرانی کمرشان خم گردیده و هیچ فریادرسی ندارند .قیمت ها روز به روز بالا می رود و قشرها محروم جامعه با این حالت چه بسا تا چندی دیگر امکان خرید مورد نیاز اولیه خویش را نیز نخواهند داشت .

به
لحاظ می برسد بستن لایحه دارایی با این رقم پیشنهادی نفت شدنی نمی باشد و در حالتی که هم قابلیت و امکان پذیر باشد، هزینه و تقاص آن را بدون تردید می بایست طبق معمول مردم از جیب خویش پرداخت کنند، زیرا تجربه ثابت کرده که در بزنگاه های حساس و تاریخی دولت پشت مردم را خالی می نماید و این جدید کیسه گان و نورچشمی ها هستند که در موقعیت متلاطم اقتصادی روز به روز پولدارتر شده و پز و فخر آن را فرزندانشان در کوچه و خیابان به مردمان می دهند!





:: برچسب‌ها: مرجع اخبار رسمی, پایشگر ,
:: بازدید از این مطلب : 675
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: